Forældet webbrowser
Du anvender en forældet webbrowser, som ikke understøttes af denne side. Vi beder dig opgradere til en mere moderne webbrowser som f.eks. Google Chrome eller Mozilla Firefox.
Velkommen tilbage !

Oplev fordelene med Mine Sider!

  • Gem din recept
  • Eksklusive tilbud
  • Ordrehistorik
  • Favoritter
  • Ændre oplysninger
  • Gentage bestillinger

Velkommen tilbage!! Her er produkterne fra dit sidste besøg

Spørgsmål & Svar

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål, som vores kundeservice får. Kontakt os gerne hvis du ikke finder svaret på dit spørgsmål. Du kan kontakte os på 80 88 27 06, alle hverdage kl. 12.30-16.30.

Linser

Synsfejl & linsetyper

Synsfejl er ikke usædvanlige og kan som regel let korrigeres med linser. Der findes generelt set 4 forskellige typer synsfejl:

  1. Langsynethed (hyperopi) - man ser dårligt på kort afstand (linserne har plusstyrke).
  2. Nærsynethed (myopi) - man ser dårligt på lang afstand (linserne har minusstyrke).
  3. Astigmatisme (bygningsfejl) - man ser ikke skarpt, fordi lysets brudpunkt skærpes i forskellige vinkler (linserne har cylinder og aksel). Denne synsfejl er som regel kombineret enten med lang- eller nærsynethed.
  4. Gammelmandssyn (presbyopi) - man ser dårligere på kort afstand og har svært ved at læse tekst med småt, fordi øjet har sværere ved at tilpasse sig (linserne har ekstra styrke/addition).

LensWay sælger næsten alle bløde kontaktlinser, der fås på markedet. Man kan inddele dem i følgende linsetyper:

1-dags- uge- eller månedslinser

Alt efter dine behov og forudsætninger kan du vælge at udskifte dine linser med et nyt par hver dag, hver uge, hver anden uge eller hver måned. 1-dagslinserne passer til dem, som har en aktiv tilværelse og gerne vil slippe for at rengøre og desinficere linserne. Uge- og månedslinser fås som regel i flere parametre og passer til alle typer synsfejl. Denne type linser tages ud hver aften og indsættes igen hver morgen.

Døgnlinser

Døgnlinser fremstilles af silikonebaseret materiale, hvilket gør, at op til seks gange mere ilt passerer igennem linserne end med almindelige bløde linser, som tages ud om aftenen. Det gør, at man kan bære linserne døgnet rundt i op til 30 dage. Følg dog altid din optikers anbefaling til hvor længe, du må bære dem.

Toriske linser

Toriske linser korrigerer bygningsfejl (astigmatisme). Asfæriske linser kan korrigere lettere former for bygningsfejl.

Progressive/bifokale linser

Både progressive og bifokale linser anvendes, når man ser dårligt både på lang og kort afstand, det såkaldte gammelmandssyn (Presbyopi). Progressive linser hjælper øjet med at fokusere på forskellige afstande, ved at linsernes styrke skifter gradvist. Bifokale linser har flere styrker for at kunne se på både lang og kort afstand. Disse linser er inddelt i ringe og hver anden ring har styrke til henholdsvis kort eller lang afstand.

Farvede linser

De såkaldte Enhancer-linser egner sig bedst til at fremhæve farven på lyse øjne (blå, grå, grønne). De forstærker og intensiverer personens egen øjenfarve uden at medføre en drastisk ændring. Har du mørke øjne eller ønsker du en drastisk ændring af farven, kræves der en dækkende linse, en såkaldt opakmalet linse, som dækker den naturligt mørke øjenfarve og giver dig en helt anden farve. Ønsker du at bestille farvede linser med styrke, skal du have en linserecept. Der kræves ingen linserecept til farvede linser uden styrke, men for at sikre, at linserne passer til dine øjne og giver det ønskede resultat, anbefaler vi, at du kontakter din optiker eller øjenlæge for at få dem tilpasset.

Linseparametre

Når du køber linser via nettet, skal du angive de parametre, vi anfører og forklarer herunder. Du finder dit linsemærke og dine parametre på din recept eller tidligere linseemballage.

Styrke (POW/PWR/SPH) - Styrken angiver hvor stor din synsfejl er med en plus- eller minusværdi.

Basiskurve (BC) - Basiskurven beskriver hvor hvælvet linsen er - jo lavere værdien er, jo mere hvælvet er linsen.

Diameter (DIA) - Diameteren er linsestørrelsen målt fra kant til kant på linsen.

Cylinder (CYL) - Cylinder angiver, hvor kraftig din bygningsfejl er.

Aksel (AX) - Aksel angiver vinklingen på din bygningsfejl. Akselværdien viser din bygningsfejls vinkel

Addition (ADD) - Addition eller ekstra styrke beskriver styrkeforskellen mellem de forskellige fokale felter i multifokale eller bifokale linser.

Er du i tvivl om dine linseoplysninger, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice for at få råd og vejledning.

Sådan bestiller du linser
  1. Vælg dit linsemærke
  2. Angiv dine linseparametre
  3. Indtast dine personoplysninger og vælg betalingsmetode. Du kan vælge at betale med kort eller få varerne tilsendt mod faktura (uden ekstragebyr). Fakturaen skal betales inden for 15 dage og sendes sammen med linserne. Ved køb med kort debiteres din konto for købssummen ved bestillingen. Alle priser er inklusiv moms.
  4. Tryk på bestil. Inden for én time bekræftes din bestilling via e-mail.
Kan ikke finde mine linser

LensWay sælger næsten alle de linser, der findes på markedet. Kan du ikke finde dit linsemærke, er det muligt, at du anvender optikerens eget linsemærke. Mange optikere sælger almindelige kontaktlinser under eget navn. Vi har lavet en liste over optikernes egne linser på http://www.lensway.dk/linsguide og angivet linsens originale navn. Kontakt vores kundeservice, hvis du ikke finder dit linsemærke, så hjælper vi dig med at finde det rigtige.

Linsehåndtering

Har du ikke anvendt kontaktlinser før, skal du lære at håndtere linserne korrekt hos din optiker eller øjenlæge, samtidig med at du får en synsundersøgelse.

Anvender du 1-dagslinser, slipper du for linsepleje og kan tage et friskt nyt par frem hver dag.

Anvender du derimod uge- eller månedslinser, er det vigtigt, at linserne rengøres omhyggeligt. Belægningerne gør, at komforten og synet mindskes, samtidigt med at faren for infektion øges. Sørg for at opbevare dine linser i et rent linseetui med frisk opbevaringsvæske hver dag. Anvender du sjældent dine linser, bør du udskifte opbevaringsvæsken én gang om ugen eller i henhold til brugsanvisningen.

Herunder følger nogle tips til indsætning og udtagning:

Indsætning

Vask hænderne, tag linsen ud af emballagen og læg linsen yderst på højre pegefinger. Kontrollér, at linsen vender rigtigt (kanten skal skråne indad, nogle linser har ind- og udmarkering). Hold øverste øjenlåg oppe med venstre hånds langfinger. Samtidigt holder du med højre hånds langfinger det nederste øjenlåg nede. Se dig selv i øjnene i et spejl og før langsomt og forsigtigt linsen ind mod dit øje. Når linsen sidder på selve øjet – slip forsigtigt taget i øjenlågene og blink en smule.

Udtagning

Se opad og hold nederste øjenlåg nede. Træk linsen nedad til øjets hvide del og brug forsigtigt tommel- og pegefinger til at "knibe" linsen ud af dit øje (brug ikke neglene).

Fryste linser

Bløde linser kan let fryse til is på vinteren når det er minusgrader udenfor. Linserne kan dog anvendes helt uden problemer efter de har tøet op i rumstemperatur. Accelerer dog aldrig optøningen på nogen måde, da dette kan skade dine linser.

Linseanvendelse

For mange mennesker er kontaktlinser en måde til at forenkle tilværelsen på og se godt ud. For at bære linserne på en sund måde er det vigtigt, at du kun anvender det kontaktlinser, du har fået tilpasset hos en optiker, og at du overholder det ordinerede tidsrum, du må bære dem i. Vi anbefaler, at du får dine øjne kontrolleret hos optikeren eller øjenlægen mindst én gang om året.

De mest almindelige årsager til problemer med kontaktlinser, fx øjeninfektion, skyldes sjusket håndtering, og at linserne anvendes i længere tid end ordineret. Undersøgelser har vist, at faren for at få infektioner mindskes, når det er enkelt og billigt at skaffe nye linser, for så udskiftes de i rette tid. Hos LensWay tilbyder vi dig derfor altid den enkleste og billigste måde til at købe linser på.

Når øjnene generes af linserne, skal du først og fremmest kontrollere, at du bruger den type linser, du har fået ordineret, og at linserne ikke er defekte. Du er velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har spørgsmål. Fortsætter problemet, skal du holde op med at bruge linserne og kontakte øjenlægen eller optikeren for at få det undersøgt nærmere.

Optikernes linser

Mange optikere sælger originalproducentens kontaktlinser under deres eget navn. Vi har lavet en liste over optikernes egne linser på linsguiden og angivet linsens originale navn. Kontakt vores kundeservice, hvis du ikke finder dit linsemærke, så hjælper vi dig med at finde det rigtige.

Briller

Synsfejl

Synsfejl er ret almindelige og kan som regel let korrigeres med briller. Der findes generelt set fire forskellige typer synsfejl:

  1. Langsynethed (hyperopi) – man ser dårligere på kort afstand (brillerne har plusstyrke).
  2. Nærsynethed (myopi) – man ser dårligere på langt afstand (brillerne har minusstyrke).
  3. Astigmatisme (bygningsfejl) – man ser ikke skarpt, fordi lysets brudpunkt skærpes i forskellige retninger (brillerne har cylinder og aksel). Denne synsfejl er som regel kombineret enten med lang- eller nærsynethed.
  4. Gammelmandssyn (presbyopi) – man ser dårligere på kort afstand og har svært ved at læse tekst med småt, fordi øjet har sværere ved at tilpasse sig (brillerne har en ekstra styrke/addition).
Brilletyper

De mest almindelige brilletyper er afstandsbriller og briller med flerstyrkeglas;

Afstandsbriller

Korrigerer synet, så du ser godt på afstand. Afstandsbriller korrigerer nærsynethed (minusstyrke), langsynethed (plusstyrke) og bygningsfejl (astigmatisme):

Briller med flerstyrkeglas

Korrigerer aldersbetinget langsynethed (presbyopi). Brilleglassets øverste del har styrke til at se på afstand og nederste del har styrke til læseafstand. Ind imellem ændres styrken gradvist mellem afstands- og læsestyrke.

Vi fremstiller de briller, du ønsker. Kontakt vores kundeservice, hvis du har særlige ønsker ud over ovenstående, så hjælper vi dig gerne.

Vores briller, stel og tilbehør
Glas og styrke

Hos os finder du et stort udvalg af pæne stel. Når du har valgt et stel, sørger vi for, at du får de brilleglas, der passer bedst netop til din synsfejl. Prisen på brillestel, uanset prisniveau, omfatter enkeltslebne brilleglas af høje kvalitet.

Briller med flerstyrkeglas

Briller med flerstyrkeglas korrigerer aldersbetinget langsynethed (presbyopi). Brilleglassets øverste del har styrke til at se på afstand, og nederste del har styrke til læseafstand. Ind imellem ændres styrken gradvist mellem afstands- og læsestyrke. Hvis du bestiller briller med flerstyrkeglas, skal der lægges 1500 kr. til den angivne pris.

Andre valgmuligheder

Vi fremstiller de briller, du ønsker. Kontakt vores kundeservice, hvis du har særlige ønsker vedrørende brilleglas og behandling ud over ovenstående, så hjælper vi dig gerne.

Solbrilleglas og fotokromatiske brilleglas

Vi fremstiller de briller, du ønsker! Kontakt gerne vores kundeservice, hvis du har særlige ønsker udover det du kan finde på hjemmesiden.

Hvad indgår i prisen

Vores prismodel er enkel. Alle priser, du ser, inkluderer stel og glas samt brilletilbehør (brilleetuti, pudseklud og skruetrækker). Vi vælger de brilleglas, der passer allerbedst til netop din synsfejl. Hvis du bruger briller med flerstyrkeglas, skal du lægge kr. 1500 til de angivne priser. Et forsendelsesgebyr på kr. 39 lægges oveni. Når du køber produkter fra LensWay, er prisen altid med moms. Der opkræves ingen andre administrative omkostninger (fx fakturagebyr). Du kan se den totale sum, du skal betale, inklusive forsendelse og moms, på betalingssiden.

Hvordan kan I sælge brillerne så billigt?

LensWay har i de sidste 10 år, sammen med vores kunder, på en effektiv måde presset priserne på kontaktlinser - nu vil vi gøre det samme med briller. Der er mange penge at spare på køb af briller. Vi har ingen mellemhandlere, vi laver selv brillerne, og vores logistik er effektiv.

Hvad koster briller med flerstyrkeglas?

De fleste af vores stel kan bestilles med flerstyrkeglas. Når du bestiller briller med flerstyrkeglas, skal du lægge 1500 kr. til prisen. Prisen inkluderer stel og glas samt brilletilbehør (brilleetuti, pudseklud og skruetrækker).

Sådan bestiller du briller

Du bestiller briller på følgende måde:

  1. Vælg stel.
  2. Skriv den styrke, du skal have, og værdien, som står i din recept.
  3. Betal fakturaen (skal betales i løbet af 15 dage) eller med kort.
Bestilling af briller via LensWay.dk er den hurtigste og mest fleksible måde til at få nye briller på - brillerne leveres normalt inden for få dage. Når der bestilles flerstyrkebrilleglas eller meget høje/lave styrker, kan leveringstiden være lidt længere. Du kan vælge at betale med kort eller få varerne tilsendt mod faktura (uden ekstragebyr). Fakturaen skal betales inden for 15 dage og sendes sammen med linserne. Ved køb med kort debiteres din konto for købssummen ved bestillingen. Alle priser er inklusiv moms.

Hvordan tyder jeg min recept

På din brillerecept finder du de nødvendige værdier for at bestille briller. Recepten kan se lidt forskellig ud, alt efter hvilken optiker du har besøgt. Din recept skal altid indeholde disse grundparametre: Sfære, Cylinder, Akse, PD og en eventuel ADD-værdi.

Hvis du ikke har en recept, kan du bede din optiker om at få en. Afhængigt af hvilken synsfejl du har, finder du kombinationer af nedenfor beskrevne værdier. Husk at angive værdien for både højre øje (OD) og venstre øje (OS).

Fri visus angiver synsskarphed uden briller.

Korrigeret visus er synsskarphed med briller.

Styrke/power/basiskurve/sphere

Minusværdier fortæller, at du er nærsynet, og plusværdier at du er langsynet.

Cyl/Cylinder

Den første værdi for korrektion af brydningsfejl (bygningsfejl) angiver, hvor stor din brydningsfejl er. Hvis denne værdi er tom på din recept eller angivet som 0.00, behøver du ikke angive noget ved bestilling.

Akse/Axis/Aksel

Den anden værdi til korrigering af bygningsfejl (astigmatisme) angives i grader og siger noget om, hvor på øjet din bygningsfejl sidder.

Pupilafstand/PD

Angiver afstanden mellem dine to pupiller i millimeter. Den forudfyldte værdi (32) er en standardværdi, der i de fleste tilfælde virker fint. Hvis målet kun er angivet med én værdi (fx 60), skal denne værdi deles med 2. PD 60 skal altså angives som PD 30 (venstre øje) og PD 30 (højre øje).

Addition/ADD

Denne værdi er til korrigering af gammelmandssyn (presbyopi) og anvendes til flerstyrkebrilleglas.

Hvis pupilafstanden mangler på din recept

Er pupilafstanden ikke markeret på din recept, kan du let selv måle den. Det gøres således:

  • Bed en anden person om at hjælpe.
  • Placer en lineal vandret under dine øjne og se ligeud.
  • Lad så den anden person aflæse afstanden i millimeter mellem dine pupiller og dele tallet med to.
  • Gentag gerne målingen flere gange, så det sikres, at det er den korrekte afstand.
  • Tilfredshedsgaranti

    Hvis du ikke er tilfreds med dine briller, bedes du kontakte vores kundeservice, så hjælper vi dig. Du har altid 2 års produktgaranti, når du handler hos LensWay. Desuden har du ret til at få pengene igen, hvis du returnerer dine briller inden for 3 måneder.

    Synsundersøgelse og recept

    Synsundersøgelse for brillebærere

    Vi anbefaler, at du får dine øjne kontrolleret hos en optiker eller øjenlæge mindst én gang årligt. Ved at kontrollere din synsfejl, måle pupilafstanden og undersøge, hvordan dine øjne bevæger sig og samarbejder, hjælper optikeren eller øjenlægen dig med at afgøre hvilken type korrigering af synet, der egner sig bedst til dig. Efter gennemført synsundersøgelse får du en brillerecept, hvorpå alle værdier og parametre er anført.

    Recept til briller

    For at bestille briller hos LensWay skal du have en gyldig brillerecept fra din optiker eller øjenlæge (højst 1 år gammel). Du har altid ret til at få en kopi af din recept ifølge loven. Samtidig med at du afgiver din bestilling, indsender du dine værdier (eller recepten) til os.

    Synsundersøgelse for kontaktlinsebrugere

    Vi anbefaler, at du får dine øjne kontrolleret hos en optiker eller øjenlæge mindst én gang årligt. Ud over at kontrollere, at linserne har den rigtige styrke, undersøger optikeren eller øjenlægen desuden øjnene med en såkaldt spaltelampe. Det kontrolleres, at der ikke er tegn på bivirkninger såsom iltmangel, gnavsår, irriterede øjenlåg, alt for røde øjne eller karindvækst. Man ser også efter generelle tegn på øjensygdomme som grå eller grøn stær. Har du ikke benyttet kontaktlinser før, eller vil du skifte linsetype, kan din optiker eller øjenlæge tilpasse nye linser. Efter gennemført synsundersøgelse får du en brillerecept, hvorpå alle værdier og parametre er anført.

    Recept til linser

    Har du ikke anvendt kontaktlinser før, eller hvis du vil skifte linsetype, skal du have foretaget en synsundersøgelse hos en optiker eller øjenlæge. Optikeren eller øjenlægen anbefaler så det linsemærke, der passer bedst til dig og dine behov. Du skal også lære at håndtere linserne på den rigtige måde. Du har altid ret til at få en kopi af, hvad der er ordineret for dig, ifølge loven. Med en gyldig ordination (højst 1 år gammel) er det let at bestille dine linser fra LensWay.

    Skal recepten indsendes før bestillingen hos LensWay?

    Når du bestiller dine linser fra LensWay, skal du have en gyldig kontaktlinserecept fra en optiker eller øjenlæge. Du behøver ikke indsende din recept, men du attesterer, at du er i besiddelse af en gyldig kontaktlinserecept ved bestillingen.

    Når du bestiller briller, skal du have en gyldig brillerecept fra en optiker eller øjenlæge. Når du bestiller direkte fra vores hjemmeside, angiver du dine værdier på kassesiden.

    Optikerbesøg uden at bestille briller eller linser

    Du får en synsundersøgelse eller øjenkontrol hos en optiker, men hvor du derefter køber dine briller eller linser er helt op til dig. Ifølge loven har du altid ret til at få en kopi af din recept.

    Bestilling

    Forskellige bestillingsmetoder

    Det er fem enkle metoder til at bestille dine linser eller briller hos LensWay på. Du kan selv afgive din bestilling via vores hjemmeside, eller du kan bestille via vores kundeservice pr. telefon, e-mail, fax eller brev. Du skal være fyldt 18 år for at handle hos LensWay.

    Forretningsbetingelser

    Læs vores forretningsbetingelser gennem at klikke på Forretningsbetingelser længst ned, i det røde felt, på hjemmesiden.

    Ændre/annullere en bestilling

    Lagervare sendes så hurtigt som muligt og for at vi skal kunne nå at ændre din ordre inden den sendes, er det bedste alternativ at ringe os på 80 88 27 06. Hvis du vælger at maile ind i stedet, vær opmærksom på at vælge ”Annullering/Ændring i bestillingen” i emne rubrikken.

    Levering

    Leveringstid
    Linser

    LensWay har det største lager af kontaktlinser i Norden og sender 95 % af alle bestillinger indenfor 24 timer, og du har derfor som regel dine linser i postkassen 2-3 dage senere. For Grønland og Færøerne tager det normalt mellem 3 og 5 dage. Leveringstiden for linser med usædvanlige styrker, såsom toriske, kan i nogle tilfælde, hvis vi ikke har dem i lager, tage op til 2 uger. Under "din bestilling" på kassesiden kan du klikke på "leveringsdatoen" for at se den beregnede leveringsdato. Du kan også kontakte vores kundeservice for at få flere oplysninger om leveringstiden for dine linser.

    Briller

    Lige så snart vi modtager din bestilling, begynder vi at fremstille dine briller. Vi leverer normalt dine nye briller indenfor 1-3 uger. Ved usædvanlige styrker eller ved bestilling af flerstyrkebrilleglas kan leveringstiden dog blive noget længere.

    Solbriller

    LensWay har et stort solbrillelager og sender 95% af alle bestillinger inden for 24 timer, så derfor modtager du ofte dine solbriller med posten et par dage efter du har bestilt dem. Du er velkommen til at kontakte vores kundeservice for mere information om leverancetiden på dine solbriller.

    Leveringsmetode

    Vi sender din bestilling som et A-brev direkte hjem til dig. Posten afgør sidenhen, om brev-pakken kan bringes ud eller om du er nødt til at hente den på det nærmeste posthus (ca. 70% af alle bestillinger kan leveres direkte i postkassen). Vores mål er at altid sende dine linser og briller direkte til din adresse. Derfor kan vi tilbyde dig - uden ekstra omkostninger - at pakke dine linser om i en ekstra tynd pakke, der kan komme igennem de fleste brevsprækker. For at få dine linser pakket om til en tyndere pakke, skal du blot vælge ”Pak linserne fladt” på kasse-siden. Kontakt gerne vores kundeservice for at få oplyst, om dette er muligt for netop dine linser. Bemærk venligst, at vi ikke kan garantere, at linserne kommer direkte hjem til dig, da nogle brevsprækker er for smalle.

    Omemballering af dine linser

    Vi tilstræber så vidt muligt at sende dine linser og briller direkte hjem til dig. Hvis forsendelsen ikke kan leveres direkte i postkassen, tilbyder vi gratis at indpakke linserne i en ekstra tynd pakke. Vælg "Pak linserne fladt" på kassesiden, så kan vi levere linserne direkte hjem til dig! Kontakt vores kundeservice, hvis du vil vide, om det er muligt med netop dine linser.

    Købsvilkår

    Købeproces
    1. Vælg de produkter du ønsker og angiv dine parametre
    2. Indtast dine personlige oplysninger og betalingsmåde
    3. Kontroller; at det du tastet ind, passer med det du vil bestille
    4. Godkend vores forretningsbetingelser
    5. Læg en bestilling
    6. Varerne leveres til dig!

    Hvis du, af fejltagelse, lægger en bestilling eller taster forkert, beder vi dig kontakte vores kundeservice.

    Pris

    Når du køber produkter fra LensWay, er prisen altid med moms. Hver ordre har et forsendelsesgebyr på 39 kroner. Hvis du køber for mere end 600 kr. er fragt gratis. Der opkræves ingen andre administrative omkostninger (fx faktura- eller kortgebyr). Du kan se den totale sum, du skal betale, inklusive forsendelse og moms, på kassesiden.

    Levering

    Vores pakker sendes altid med Post Danmark og vi bestræber altid kortest mulige leveringstid. Leveringstiden kan variere, alt efter om vi har produktet på lager eller ej. Du kan altid få oplysninger om leveringstiden for netop din bestilling på kassesiden eller via vores kundeservice.

    LensWay har det største lager af kontaktlinser i Norden og sender 95 % af alle bestillinger indenfor 24 timer, og du har derfor som regel dine linser i postkassen 2-3 dage senere. For Grønland og Færøerne tager det normalt mellem 3 og 5 dage. Leveringstiden for linser med usædvanlige styrker, såsom toriske, kan i nogle tilfælde, hvis vi ikke har dem i lager, tage op til 2 uger. Under "din bestilling" på kassesiden kan du klikke på "leveringsdatoen" for at se den beregnede leveringsdato. Du kan også kontakte vores kundeservice for at få flere oplysninger om leveringstiden for dine linser.

    Lige så snart vi modtager din bestilling, begynder vi at fremstille dine briller. Vi leverer normalt dine nye briller i løbet af nogle få dage. Ved usædvanlige styrker eller ved bestilling af flerstyrkebrilleglas kan leveringstiden dog blive noget længere.

    Returnering & ombytning

    Kontakt os altid, inden du returnerer en vare, så vi kan registrere din retur, give dig returinstruktioner og eventuelt hjælpe dig med en ny bestilling.

    Returnering via kundeservice

    Kontakt kundeservice, så hjælper vi dig med instruktioner for, hvordan du returnerer din bestilling. Kundeservice har åbent mandag-fredag, kl. 12.30-16.30. Der er lukket i weekenden og på helligdage. Du kan kontakte os på telefon: 8088 2706, eller send en e-mail til: kundeservice@lensway.dk.

    Tilbagebetaling

    Hvordan får jeg mine penge tilbage?

    Hvis du skal have penge tilbage, sender vi en e-mail med et link til en webformular, som du skal udfylde. I e-mailen er der også et referencenummer, som du skal opgive sammen med dine oplysninger.

    Kontakt vores kundeservice, hvis du hellere vil beholde pengene som et tilgodehavende eller bruge dem til at betale en anden faktura hos os. Hvis beløbet er højere end 30.000 kr., skal du vedhæfte en kvittering på transaktionen, når du udfylder formularen. Følgende oplysninger skal fremgå af kvitteringen:

    • Betalingsdato
    • Afsenderkonto
    • Modtagerkonto
    • Betalt beløb
    • FIK-kode/betalingslinje.

    Tilbagebetaling sker altid med samme betalingsmåde som ved købet. Har du betalt med kreditkort, bliver pengene betalt tilbage til kortet. Har du betalt mod faktura, beder vi dig oplyse det kontonummer og registreringsnummer du vil have pengene betalt tilbage til.

    Returomkostninger

    LensWay dækker portoen for din returordre. Anvend gerne den emballage, du modtog varen i, eller en tilsvarende beskyttende emballage ved returing af din ordre.

    Kampagner

    I tilfælde af returnering / bytte efter kampagneperioden kan opnået rabatter, ikke kan udnyttes.

    Fortrydelsesret

    Intet køb er afsluttet, før du har godkendt dine varer. Det er vores målsætning, at du er tilfreds med din ordre! Du skal føle dig tryg, når du handler hos os, og derfor giver vi dig 3 måneders fuld returret fra modtagelse.

    Vi tilbyder 3 måneders fuld returret på kontaktlinser, linsevæske, komfortdrops og solbriller og 3 måneders fri afprøvning/tilfredshedsgaranti af optiske briller og solbriller med styrke. Ved returnering af varen dækker LensWay fragtomkostningerne.

    Kontaktlinser

    Vi tilbyder 3 måneders fuld returret på kontaktlinser, linsevæske og komfortdrops fra modtagelse. Inden for 3 måneder kan du bytte til et andet produkt eller få pengene tilbage, såfremt varen returneres ubeskadiget, i samme stand og uåbnet i original emballage. Med original emballage menes producentens indpakning af produktet, ikke LensWay’s transportindpakning. Er linserne ompakket af LensWay, skal de returneres uåbnet, uanvendt og i ubeskadiget stand.

    Kontaktlinser er et medicinsk produkt og er således ikke omfattet af købeloven, der giver tilladelse til at åbne et produkt og kontrollere, at det fungere.

    Briller

    Et par briller er en del af personligheden, og for os er det vigtigt at du er tilfreds med dine nye briller. Derfor tilbyder vi 3 måneders fri afprøvning/tilfredshedsgaranti på alle optiske briller og solbriller med styrke. Det betyder, at du frit kan prøve dine nye briller i 3 måneder og bytte dem til et andet produkt eller få pengene retur, hvis du ikke er tilfreds.

    Vær opmærksom på, at det kan tage lidt tid at vænne sig til et par nye briller. Dette gælder også briller, som har samme styrke, som dem du har haft tidligere, men især hvis dit syn har ændret sig, og du har bestilt briller ud fra en ny recept/synsprøve. Ved køb af progressive briller er det normalt, at det tager længere tid. Vi foreslår derfor, at du giver dig selv et par uger til at vænne dig til dine nye briller. Skulle det mod forventning ikke blive bedre, så kontakt os inden tilfredshedsgarantien udløber, så vil vi hjælpe dig.

    Solbriller

    Vi tilbyder 3 måneders fuld returret på solbriller fra modtagelse. Inden for 3 måneder kan du bytte til et andet produkt eller få pengene tilbage, såfremt solbrillerne returneres ubeskadiget, i samme stand og uanvendt i original emballage og med medfølgende tilbehør. Du kan således ikke bruge brillerne og efterfølgende sende dem tilbage. Du må dog gerne åbne pakken og prøve dem og så vælge at sende dem retur. Kampagner och konkurrencer

    Vær opmærksom på at kampagner og konkurrencer kan have separate vilkår, som er specifikke for netop den kampagne eller konkurrence.

    Garanti och reklamationsret

    LensWay yder 2 års produktgaranti på alle vores produkter. Det dækker eventuelle produktionsfejl. Garantien forudsætter normal håndtering af produkterne og dækker ikke selvforvoldte skader.

    Du kan selvfølgelig også reklamere over defekte kontaktlinser. I forbindelse med en reklamation over kontaktlinser har vi ret til at kræve en gyldig recept/synsprøve, som påviser, at de linser, du har bestilt, er ordineret af en optiker.

    Kontakt altid kundeservice, hvis du vil reklamere over et produkt. Vi vil gerne hjælpe dig med en god løsning, f.eks. bytte til et nyt produkt eller en anden slags erstatning. Kundeservice har åbent mandag-fredag, kl. 09.00-12.00 og kl. 13.00-16.00. Der er lukket i weekenden og på helligdage. Du kan kontakte os på telefon: 8088 2706, eller send en e-mail til : kundeservice@lensway.dk.

    Hvis et produkt er skadet eller defekt ved modtagelse, bør du reklamere over dette senest 14 dage fra modtagelse. Vi beder dig altid kontrollere dine produkter omhyggeligt, når du har modtaget dem.

    Den 1. januar trådte en ny lov om alternativ tvistløsning i forbrugersager i kraft. Loven betyder bland andet at forbrugere skal kunne indgive klage online og på alle officielle EU-sprog. Europa-kommissionen har oprettet en link til en ny onlinetjeneste for tvistløsning, Online Dispute Resolution (ODR): http://ec.europa.eu/odr . Bemærk at linket i øjeblikket leder til en midlertidig side, men at online tjenesten skal være tilgængelig for forbrugere (i EU) og erhvervsdrivende den 15/2-16.

    Forbehold

    Vi er interesseret i, at Du får den rigtige information ved Dit køb. Dog tages der forbehold for eventuelle prisændringer, udsolgte vare, samt lagerstatus. Vi forbeholder Os retten til at nægte et køb.

    Prisgaranti

    Hos LensWay handler du til billige priser. Prisgarantien betyder, at vi regelmæssigt gennemgår vores prissætning for at sikre, at du kan handle trygt og sikkert, uden at du nogensinde skal bekymre dig om prissætningen. Hvis du eventuelt finder dine kontaktlinser, briller eller solbriller til en lavere pris i en anden optikerforretning, kan du købe produktet af os til samme pris. Betingelsen er, at det er samme produkt med samme specifikationer, og at det kan købes på de samme betingelser.

    Betingelser for prisgaranti:
    • Prisgarantien gælder på kontaktlinser og tilbehør, briller og solbriller.
    • Prisgarantien gælder i 14 dage efter gennemført køb.
    • Prisgarantien gælder for almindelige priser, ingen midlertidige tilbud, kampagner, priser der kræver medlemskab eller anden form for betaling, udsalg eller andre rabatter.
    • Prisgarantien kan ikke kombineres med andre kampagner eller tilbud.
    • Prisgarantien kan ikke kombineres med linseabonnementet.
    • Prisgarantien skal refererer til den samlede pris, inklusiv alle gældende gebyrer. Når prisen hos os f.eks. er inklusiv fragt, vil vi matche den samlede pris for produktet og forsendelse.
    • Webbutikken hvor du finder produktet til en billigere pris, skal være en dansk butik, som er registreret i Danmark. Garantien omfatter ikke køb i udlandet, da disse priser normalt angives ekskl. moms og toldafgift.

    Hvis du finder et produkt til en billigere pris, kan du gøre følgende: Kontakt vores kundeservice og meddele, hvor du har fundet produktet billigere. Vedlæg et link til siden hvor du har fundet den billigere pris.

    For at påberåbe prisgarntien på solbriller fra Ray-Ban kræves det at webbutikken hvor du kan handle er en certificeret Ray-Ban forhander. Dette er for at sikre, at produktet er ægte. For at se hvordan ikonet ser ud for en bekræftet certificied forhandler, klik her.

    Betaling

    Betalingsmetoder

    Du kan betale online med kort (Visa/Dankort, VISA, MasterCard) eller med faktura. Vi tager ikke gebyr ved betaling, hvad enten det drejer sig om kort- eller fakturabetalinger. Hvis du betaler med kort, hæves købesummen på dit kort, når betalingen er gennemført på hjemmesiden. Hvis du vælger at betale med faktura, skal denne betales inden for 15 dage.

    Personoplysninger håndtering

    Personlige oplysninger bliver håndteret i overensstemmelse med gældende lovgivning. Klarna behandler personlige oplysninger primært til formål at udføre identifikation, kundeanalyse, kredit kontrol, markedsføring og forretningsudvikling. CPR-nummer bruges som et kundenummer i kundehåndtering.

    Hvorfor laves en kreditvurdering?

    I blandt behøver Klarna hente information fra et eksternt kreditoplysninger bureau, for at kunne gøre en korrekt kreditbedømmelse. Det er tale om en såkaldt mikro-oplysning, hvilket betyder, at den ikke er synlig i banker eller andre lånegivere, og påvirker ikke din kreditværdighed.

    Klarna Faktura

    Betalningsbetingelser for Klarna Faktura

    Via Klarna Faktura handler du trygt og enkelt. Du behøver aldrig at oplyse kort oplysninger, og betaler altid efter du har fået hjem din vare. Du får din faktura fra Klarna via e-mail samme dag som din bestilling sendes fra os, og du har 14 dage fra den dagen din bestilling sendes at betale fakturaen. Du behøver altså aldrig betale inden du har fået dine varer. Ingen ekstra afgifter tilkommer ved køb mod faktura. Vær opmærksom at du altid skal opgive dit fulde cpr-nummer ved køb via Klarna Faktura.

    Hvis du af nogen anledning ikke har modtaget fakturaen via e-mail, kan du hente den ned fra Mine sider på Klarnas hjemmeside, ved at angive den e-mail du benyttede ved købet.

    Jeg har ikke modtaget min faktura, hvad skal jeg gøre?

    På Klarnas hjemmeside kan du altid få frem din faktura, ved at angive den e-mail du benyttede ved købet via Mine sider . Her har du også mulighed for at skrive ud en kopi på din faktura, og flytte frem forfaldsdatoen med 10 dage.

    Hvis du fortrækker at kontakte Klarna kundeservice for at få hjælp, eller har andre spørgsmål eller bekymringer om din regning, bedes du kontakte Klarna På : 69 91 88 81 - mandag til fredag 08.00-17.00.

    Kan jeg flytte frem forfaldsdatoen på min faktura?

    Når du betaler via Klarna Faktura, kan du flytte frem forfaldsdatoen på din originalfaktura med 10 dage. Dette gør du enkelt ved at logge ind på Mine sider på Klarnas hjemmeside ved, at enten angive e-mailen du anvendte ved købet eller fakturaens OCR- / fakturanummer og dit cpr-nummer. Her har du også mulighed for at skrive ud en kopi på din faktura.

    Hvis du fortrækker at kontakte Klarnas kundeservice for at få hjælp med, at flytte frem forfaldsdatoen eller hvis du har andre spørgsmål omkring din faktura, kontakt gerne Klarna på: 69 91 88 81 - mandag til fredag 08.00-17.00.

    Hvorfor bliver jeg nægtet at handle mod faktura?

    Når du forsøger at handle med faktura hos Klarna laves en bedømmelse for, at afgøre om du kan handle for det valgte beløb.

    I denne bedømmelse ser Klarna først på 3 ting: Din tidligere betalingshistorik hos dem, beløbet du vil handle for samt ekstern information Klara henter fra et kreditoplysnings bureauer. Det er altså en kombination af flere forskellige faktorer som afgøre om købet går igennem.

    Skulle købet ikke gå igennem med faktura kan du gennemføre det med kort i stedet.

    Om du har spørgsmål eller undrer dig over noget, beder vi dig kontakte Klarna på: 69 91 88 81 - mandag til fredag 08.00-17.00.

    Jeg har allerede betalt fakturaen – hvorfor har jeg fået en rykker?

    Når fakturaen forfaldsdato er overskredet og betalingen savnes, sendes en rykker via post. Det kan tage op til 3 bankdage fra der betales til at betalingen bliver registreret, dette er noget Klarna selvfølgelig tager hensyn til inden de sender rykkeren.

    Skulle du derefter betale originalbeløbet, sendes en ny påmindelse hvor Klarna bekræfter, at de har taget imod en del af betalingen, men at rykkerafgiften mangler at blive betalet.

    Du kan enkelt selv se om din betaling er blevet registreret og hvor meget som mangler, ved at logge ind på Mine sider på Klarnas hjemmeside.

    Hvad sker der med min faktura når jeg har lavet en retur?

    Hvis du bestemmer dig for at returnere hele eller dele af din ordre, skal du naturligvis ikke betale for disse varer. Venligst kontakt os på LensWay først for returinstruktioner.

    Derefter bedes du kontakte Klarna og meddele du returnere hele eller en del af din ordre, så du ikke modtager opkrævninger imens varen bliver returneret. Du kan kontakte Klarna på: 69 91 88 81 - mandag til fredag 08.00-17.00.

    Efter at returen registreres er kommet frem, kan du se det på Klarnas mine sider. Du ser også den opdateret faktura, så du kun betaler for de varer du evt. har beholdt.

    Hvordan ved jeg om jeg har nogen ubetalte fakturaer?

    Du kan enkelt se om din faktura er betalt ved at, gå ind på Mine sider på Klarnas hjemmeside. Der kan du altid selv få frem dine egne fakturaer ved, at angive den e-mail du anvendte ved købet. Her har du også mulighed for at skrive ud en kopi på din faktura, og desuden flytte frem forfaldsdatoen med 10 dage.

    Tænk på at det tager op til 3 bankdage fra betalingen er lavet til den registreres. Hvis du fortrækker at kontakte Klarnas kundeservice for at få hjælp eller om du har andre spørgsmål eller undrer dig omkring din faktura, kontakt gerne kontakte Klarna på: 69 91 88 81 - mandag til fredag 08.00-17.00.

    Hvor gammel skal jeg være for at kunne handle med faktura?

    Du skal være mindst 18 år for at kunne betale med Klarna Faktura.

    Udeblevet betaling

    Du har 14 dage til at betale fra det tidspunkt vi har sendt varerne. Ved udeblevet betaling, vil Klarna sende dig en påmindelse, og påføre et lov bestemt påmindelsesafgift på 100 kroner. Hvis du ikke betaler din faktura trods første påmindelser, vil Klarna sende en påmindelse til på yderlige 100 kr. Hvis påmindelsen derefter ikke bliver betalt, vil Klarna overgive din faktura til inkasso.

    Har du yderlige spørgsmål eller bekymringer omkring din faktura, er du velkommen at ringe Klarna på: 69 91 88 81 - mandag til fredag 08.00-17.00 Se Klarnas Faktura betingelser her .

    Svea

    Betalingsvilkår for faktura Svea Ekonomi

    Når du vælger at betale med faktura, medfører det, at LensWay overdrager din faktura til Svea Finans. Betalingen skal derfor betales til Svea Finans bankkonto. Dette nummer står på den faktura, som du får sammen med din bestilling.

    Når du vælger at handle mod faktura, sender LensWay dine oplysninger til SVEA, som foretager en såkaldt mikrooplysning. Det er en forudsætning, at du er over 18 år. Hvis Svea vælger at foretage en formel kreditoplysning ved hjælp af dine personoplysninger, vil du få skriftlig meddelelse herom.

    Du har 15 dage til at betale fra det tidspunkt, hvor vi har sendt varerne. Hvis du skulle glemme at betale, vil Svea Finans sende dig en påmindelse, og også påføre en lovbestemt påmindelsesafgift på 100 kroner samt en morarente på 2 % per måned. Hvis du ikke betaler din faktura trods første påmindelser, vil Svea sende en påmindelse til på yderlige 100 kr. Hvis påmindelsen derefter ikke bliver betalt, vil Svea overgive din faktura til inkasso.

    Hvis du oplever problemer med din faktura, som medfører, at din samlede oplevelse påvirkes, vil vi gerne vide det. Du bedes henvende dig direkte til LensWay på 80882706 eller e-maile til os på kundeservice@lensway.dk

    Kontakt Svea Finans:

    Tel: 80250472

    E-maile: invoice.sveawebpay@svea.com

    Web: www.sveawebpay.dk

    Service

    Sygeforsikringen danmark

    Når du køber dine kontaklinser eller briller hos LensWay, kan du få tilskud fra sygeforsikringen "danmark".

    Selve indrapporteringen til "danmark" er enkel. Når man modtager sine varer fra LensWay medfølger en faktura, som skal betales indenfor 15 dage. Når man siden har betalt, sender man originalfakturaen og dokumentation for en synsprøve til "danmark", som sørger for at man får det tilskud man er berettiget til. Et tip er at tage en kopi af fakturaen til sig selv først, så man har en kvittering, på det man har købt.

    OBS! Vær nøje med at skrive hele dit cpr-nummer på bestillingen, da "danmark" kræver dette for at kunne udbetale tilskud.

    Læs mere om tilskud for kontaktlinser på "danmarks" hjemmeside.

    Læs mere om tilskud for briller på "danmarks" hjemmeside.

    Kontakt venligst vores kundeservice for yderligere information eller ved spørgsmål.

    Få professionelle oplysninger og rådgivning

    Vores kundeservicemedarbejdere har modtaget en grunduddannelse i synsfejl, kontaktlinser, brug af kontaktlinser og briller. De håndterer over 800 kundesamtaler om dagen, og de kan besvare de fleste spørgsmål, der måtte opstå. Alle medarbejderne får desuden løbende opdaterede informationer og videreuddannelse. Du kan desuden få hjælp på følgende sprog: dansk, engelsk, svensk, norsk, finsk, tysk og hollandsk.

    Din mening om LensWay

    Da vi til stadighed ønsker at forbedre vores produktudbud, tjenester og service over for dig som kunde, vil vi meget gerne have tilbagemeldinger fra dig. Du er velkommen til at indsende dine kommentarer eller forslag via e-mail til kundervice@lensway.dk, så hjælper du os med at blive bedre til at indfri vore kunders forventninger.

    Omemballering af dine linser

    Vi tilstræber så vidt muligt at sende dine linser og briller direkte hjem til dig. Hvis forsendelsen ikke kan leveres direkte i postkassen, tilbyder vi gratis at indpakke linserne i en ekstra tynd pakke. Vælg "Pak linserne fladt" på kassesiden, så kan vi levere linserne direkte hjem til dig! Kontakt vores kundeservice, hvis du vil vide, om det er muligt med netop dine linser.

    Sikkerhed

    Personoplysninger og logstatistik

    LensWay arbejder i overensstemmelse med persondataloven. Ifølge denne lov skal vi bede om dit samtykke til, at vi behandler og gemmer oplysninger om dig i vores database. Ved at købe dine kontaktlinser hos LensWay bekræfter du dette samtykke. Alle personlige oplysninger som du giver til os, eller som vi får kendskab til, når du registrerer dig som køber på vores webside, vil blive behandlet af LensWay i henhold til vores persondataansvar. Oplysningerne bruger vi til at fuldføre vore forpligtelser over for dig ved køb, til kreditkontrol og til markedsføringsformål. Dine personoplysninger bliver anvendt for at LensWay skal kunne tilbyde dig som kunde relevant information samt for at markedsføre LensWay produkter og tjenester via e-mail, sms, brev, eller anden direkte reklame. Du har altid ret til at henvende dig til Lensway og anmode om, at dine personlige oplysninger ikke vil blive brugt til markedsføring. Du kan altid afmelde dig fra vores nyhedsbrev, for at afmelde dig følg instruktionerne som findes i mail og i sms du har modtaget. Efter afmelding får du stadigvæk information sendt til dig gællende dine køb og leveringer. LensWay vil aldrig lade en tredjepart anvende dine personlige oplysninger til markedsføring.

    For at bestille fra LensWay via websitet skal du opgive navn, fødselsdato, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse. Personoplysningerne registreres hos LensWay BV og opbevares i 10 år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi opbevarer eller transmitterer kundeoplysninger krypteret. Du har ret til efter anmodning at se de personlige oplysninger, som er registreret om dig. Hvis de er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, har du ret til at kræve, at oplysningerne rettes eller slettes.

    Dataansvarlig er LensWay BV.

    Kreditkort og direkte betaling

    Ved brug af kreditkort og direkte betaling dirigeres du til DIBS Payment Gateway (https-side), hvor en sikker transaktion kan gennemføres. Dit kortnummer sendes via en krypteret forbindelse direkte til din bank. DebiTechs secure server software (SSL) er branchestandard og det bedste program, der findes til sikre forretningstransaktioner. LensWay har ikke adgang til nogen oplysninger vedrørende dit kort eller din bank.

    Cookies
    Hvad er en cookie?

    LensWay bruger såkaldte cookies på dette websted. En cookie er en lille tekstfil, som lagres på din computer og indeholder nogle oplysninger. Cookies kan teknisk opdeles i to typer. Den ene type gemmer en fil permanent på din computer. Cookies af denne type bruges i forbindelse med "engangsbegivenheder", f.eks. hvis vi vil informere dig om noget, men vil sikre, at du ikke får oplysningerne igen, næste gang du besøger vores websted. Den anden type cookies kaldes "session cookies". Når du er inde på LensWays websted, sendes denne type cookies nogle gange mellem din computer og serveren for at sammenholde oplysninger, f.eks. hvilket sprog du har valgt. Session cookies lagres ikke permanent på din computer, men forsvinder, når du lukker webbrowseren.

    Formålet med cookies

    Alle cookies, der bruges på LensWays hjemmeside - uanset typen - bruges til at øge brugervenligheden, og de lagrer ikke oplysninger for at registrere din brug af webstedet eller for at krænke din integritet eller sikkerhed. Vi kan f.eks. lagre oplysninger på din computer via en cookie (type 1), som indeholder de indstillinger, du har valgt på webstedet, så vi kan give dig en mere personlig oplevelse og gøre det nemmere for dig at bruge LensWays websted. Det er værd at bemærke, at LensWay ikke lagrer oplysninger via cookies, medmindre det meddeles eller godkendes udtrykkeligt.

    Hvis du slår Cookies fra

    Ud over den ovennævnte grund til at bruge session cookies (type 2) bruger LensWay disse, fordi de er nødvendige, for at vi kan drive et sammenhængende, sikkert og fejltolerant websted, hvor du har mulighed for at få en personlig oplevelse og at logge ind, i stedet for blot et antal løst sammensatte sider uden sikkerhed eller interaktion med dig som bruger. Hvis du slår cookies fra, kan vi ikke garantere, at vores tjenester fungerer, og du vil ikke kunne logge ind hos LensWay. Hvis du vil undgå cookies, skal du slå dem fra i indstillingerne til din webbrowser. Gå ind på pågældende producents websted for at få instruktioner i, hvordan du slår cookies fra. I de fleste Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetinstillinger” -> ”Slet cookies”.

    Mine Sider

    Hvad er Mine Sider?

    Mine Sider er en tjeneste, som giver dig hurtig adgang til alle dine oplysninger. Via Mine Sider får du også nyheder og inspiration samt adgang til kampagner og specialtilbud.

    Hvad kan jeg bruge Mine Sider til?

    Under fanen ”Mine recepter” kan du gemme dine recepter.

    Under fanen ”Mine bestillinger” kan du se din ordrehistorik og nemt gentage en tidligere bestilling.

    Under fanen ”Mine oplysninger” kan du nemt ændre dine oplysninger.

    Under fanen ”Mine favoritter” kan du gemme dine yndlingsprodukter med henblik på kommende bestillinger.

    Hvordan registrerer jeg mig?

    For at kunne bruge Mine Sider skal du først registrere dig. Sådan gør du:

    1. Gå til registreringssiden for Mine Sider.
    2. Angiv din e-mailadresse, og vælg en adgangskode. Klik derefter på "Registrer konto". Husk, at du skal bruge samme e-mailadresse som ved tidligere bestillinger, hvis du skal kunne se din ordrehistorik.
    3. Godkend brugervilkårene ved at klikke på "Jeg godkender brugervilkårene".
    Hvordan ændrer jeg oplysninger på Mine Sider?

    Det er nemt at opdatere oplysninger på Mine Sider. Du kan selv gøre det under fanen "Mine oplysninger" ved at klikke på "Rediger oplysninger". Du kan selv ændre alle dine øvrige oplysninger med undtagelse af e-mailadressen, som fungerer som dit brugernavn. Når du er færdig med at ændringerne, skal du klikke på "Gem".

    Hvis du vil ændre din e-mailadresse, skal du kontakte vores kundeservice, som kan hjælpe dig. Af hensyn til din egen sikkerhed kan du ikke selv ændre e-mailadressen.

    Hvordan logger jeg på Mine Sider?

    Du logger på Mine Sider ved hjælp af din e-mailadresse og din adgangskode.

    Jeg har tidligere brugt RefillExpress. Hvordan skifter jeg til Mine Sider?

    Mine Sider erstatter vores tidligere tjeneste Refill Express. Som tidligere bruger af Refill Express skal du registrere dig igen som ny bruger for at kunne bruge Mine Sider. Hvis du angiver den samme e-mailadresse, som du har brugt ved tidligere bestillinger, får du direkte adgang til din ordrehistorik og kan hurtigt afgive nye ordrer, præcis som du tidligere har gjort via Refil lExpress.

    Jeg har glemt min adgangskode. Hvad gør jeg?

    Hvis du har glemt din adgangskode, kan du få en ny ved at angive din e-mailadresse og klikke på "Nulstil" på siden "Nulstil adgangskode". Den nye adgangskode bliver sendt til din e-mailadresse. Vi anbefaler, at du skifter adgangskode, første gang du logger på Mine Sider.

    Jeg modtager ingen e-mail, når jeg har nulstillet min adgangskode

    Når du bestiller en ny adgangskode, sendes der en e-mail til dig. Hvis du ikke modtager en e-mail i din indbakke, bør du kontrollere, om den er havnet i spammappen. Hvis den heller ikke ligger der, bedes du kontakte vores kundeservice, som kan hjælpe dig.

    Koster det noget at bruge Mine Sider?

    Det koster ikke noget at registrere sig på Mine Sider og bruge de forskellige funktioner.

    Jeg vil gerne lukke min konto. Hvordan gør jeg?

    Du kan afslutte din konto ved at klikke på "Luk konto" på Mine Sider. Du bekræfter, at du vil lukke din konto, ved at angive din adgangskode. Bemærk, at hvis du vælger at lukke din konto, så vil alle oplysningerne på din brugerkonto blive gemt i 30 dage i tilfælde af, at du fortryder og ønsker at genoprette din konto. Herefter vil du ikke længere have adgang til nogen af de oplysninger, du har lagt ind på din konto.

    Jeg har lukket min konto, men har fortrudt. Hvad gør jeg?

    Når du vælger af lukke din konto, gemmes alle brugeroplysninger i 30 dage i tilfælde af, at du skulle fortryde og ønsker at genoprette din konto. Hvis du vil genoprette din konto, skal du kontakte vores kundeservice, som kan hjælpe dig. Hvis der er gået mere end 30 dage, fra du lukkede din konto, kan den gamle konto ikke længere genoprettes, og du er nødt til at oprette en ny konto for at kunne logge på Mine Sider.

    Brugervilkår for Mine Sider

    Denne aftale er omfattet af LensWays brugervilkår. Brugeren er den person, som har registreret sig hos LensWay.se. Denne aftale gælder på ubestemt tid, og du kan lukke din konto, når du ønsker det.

    Du lukker din konto eller ændrer dine oplysninger under Mine Sider. Alle oplysninger på din brugerkonto gemmes i 30 dage efter lukningen i tilfælde af, at du skulle fortryde og ønsker at gendanne din konto.

    Du skal være over 18 år for at handle. Hvis du er under 18 år og vil handle på LensWay.se, skal du have tilladelse fra forældre eller værge. Du må kun have én konto hos LensWay. Du er som bruger ansvarlig for dine pålogningsoplysninger og må ikke overdrage dem til andre. Du anses som betalingspligtig for alle bestillinger, som foretages via din konto.

    LensWay har ret til at gennemse din brugerkonto ved mistanke om misbrug af vilkårene. Angivelse af forkerte oplysninger ved registreringen eller misbrug kan medføre, at din konto bliver slettet.

    Som bruger giver du tilladelse til, at LensWay må sende dig tilbud og foretage markedsundersøgelser baseret på dine oplysninger. Du kan når som helst afmelde dig vores nyhedsbrev. Du kan afmelde dig via vores nyhedsbrev eller ved at kontakte vores kundeservice.

    LensWay håndterer dine personlige oplysninger i overensstemmelse med persondataloven. LensWay bruger dine personlige oplysnininger til at administrere kunderelationer samt i forbindelse med markedsføring. Når du registrerer dig hos LensWay og/eller afgiver en bestilling, accepterer du, at LensWay gemmer og bruger dine kontaktoplysninger samt oplysninger om dine indkøb. Vi gemmer dine oplysninger, så vi kan behandle dine bestillinger samt udsende tilbud fra LensWay via e-mail, sms eller anden direct mail.

    LensWay forbeholder sig retten til at ændre vilkårene.

    Kampagner

    General information om vores kampagner

    LensWay tilbyder ofte forskellige typer af tidsbestemte kampagner. Du kan ikke kombinerer forskellige tilbud indenfor samme produktkategori. LensWay reserverer sig også for eventuelle prisændringer, fejltryk og udsolgt lager.

    I tilfælde af returnering / bytte efter kampagneperioden kan opnået rabatter, ikke kan udnyttes.

    Johnson & Johnson, linsekampagne. Opgradér fra ACUVUE® ADVANCE® for ASTIGMATISM til ACUVUE OASYS® for ASTIGMATISM.

    Dine personoplysninger vil blive behandlet af LensLogistics AB, og personoplysningerne vil kunne blive overført til en udpeget tredjepart, for at Johnson & Johnson Vision Care kan være i stand til at opfylde sine forpligtelser i henhold til denne kampagne. Dine personoplysninger vil blive slettet, når det ikke længere er nødvendigt for LensLogistics AB eller udpeget tredjepart at behandle dem.

    Gennem denne ansøgning giver jeg mit samtykke til at mine personoplysninger kan behandles af LensLogistics AB, P.O Box 1294 Österögatan 4, SE- 164 29 Kista , +46 (0) 8 520 52 800, SE556579318801, kundeservice@lensway.dk], samt til at mine personoplysninger kan overføres til tredjepart, for at Johnson & Johnson Vision Care skal kunne opfylde sine forpligtelser i henhold til denne kampagne. Al behandling af dine personoplysninger sker i henhold til loven om personoplysninger (SFS 1998:204). Formålet med LensLogistics AB’s behandling af dine personoplysninger er, for at kunne vurdere og forbedre kampagnens forløb. LensLogitsics AB er personoplysningsansvarlig for denne behandlingen. Formålet med en udpeget tredjeparts behandling af dine personoplysninger er for at kunne opfylde sine forpligtelser over for dig som kunde i henhold til denne kampagne, såsom gennem administration samt for vurdering og forbedring af kampagnens forløb. Johnson Vision Care er personoplysningsansvarlig for denne behandlingen.

    JJVCC data on file 2013 Sulley A, Madec-Hily A, Packe R. Large scale survey of senofilcon A contact lens wearers. Optom Vis Sci 2012 E-abstract 125443 ACUVUE® ADVANCE® and ACUVUE OASYS® are trademarks of Johnson & Johnson Services Inc. © Johnson & Johnson AB 2016.

    Kommenter og bedøm

    Sådan virker Kommenter og bedøm

    Vi vil vise vores kunders opfattelse og erfaring af vores produkter som de har købt hos os. Du kan kommentere og evaluere produkter som du selv bruger, for at vise hvad du syntes om produkterne og for at gøre det nemmere for andre at handle.

    For at kommentere og evaluere et produkt, gå til produktets infoside og vælg ”Klik her for at bedømme XX” Derefter kan du både give et rating-nummer mellem 1 og 5 og skrive en kommentar.

    Hvem kan kommentere og bedømme produkter?

    For os er det vigtigt at vi kan bevare ægtheden i bedømmelsen, og derfor kan du kun kommentere produkter når du er logget ind på Mine Sider. Hvis du ikke har et Mine Sider konto endnu, kan du enkelt registrere dig Her.

    Din bedømmelse vil blive publiceres med dit fornavn og første bokstaven i dit efternavn. Ingen anden information der kan linkes til dig bliver publiceret.

    Kan jeg ændre eller fjerne mine kommentarer?

    Du har tilgang til dine tidligere kommentarer, når du er logget ind på Mine sider, og kan derved ændrer din anmeldelse om din opfattelse af produktet, eller slette din kommentar. Gå ind på produktets infoside og vælg ”Redigere” i kommentarruden for at ændre eller ”Slet” for at fjerne din kommentar.

    Hvordan behandler LensWay bedømmelserne?

    Vi censurerer eller fjerner ingen kommentarer så længe de handler om vores produkter og ikke bryder mod reglerne.

    Vi forbeholder os retten at fjerne kommentarer der er æreskrænkende, nedsættende, chikanerende, truende eller uanstændige, indeholder kommercielle budskaber eller reklamer, eller på anden måde stødende eller upassende.

    Regler for kommentarernes indhold

    Det er ikke tilladt at inkludere person- eller kontaktoplysninger eller andet materiale der kan opfattes som stødende. Det er heller ikke tilladt at inkludere links eller henvendelser.

    Husk at du skal bedømme produktet, ikke LensWay eller producenten. Hvis du har feedback omkring vores hjemmeside, service eller lignende, venligst kontakt vores kundeservice som gerne modtager din feedback.

    Venligt gør dig opmærksom på at vi ikke har mulighed for at svare på spørgsmål i kommentarerne. Eventuelle spørgsmål henvises vi til vores kundeservice som gerne hjælper dig.

    Hvordan kan jeg informere jer vedrørende en fejlagtig eller upassende kommentar?

    Hvis du finder en kommentar som er fejlagtig eller upassende, venligst tag kontakt med vores kundeservice.

    Linseabonnement

    Hvordan ændrer jeg min leveringsadresse på et pågående abonnement?

    For at ændre leveringsadresse behøver du kontakte vores kundeservice. Ring os på 80 88 27 06.

    Kan jeg kombinere abonnementet med øvrige kampagner og rabatter?

    Det går ikke at kombinere abonnementet med øvrige kampagner og rabatter. Der imod får du som har startet et abonnement en lang række andre fordele. Du behøver aldrig at betale fragt for dine leverancer og du får tage del af tilbud som er eksklusivt for abonnement kunder.

    Hvordan ved jeg at mine vare sendes?

    Når du har et aktivt abonnement, sender vi dine linser til dig automatisk med jævne mellemrum. Ved hver leverance vil du modtage en ordrebekræftelse og en leverancebesked til din registreret mailadresse. Præcis som normalt. Får du ingen bekræftelse, kontakte kundeservice på: 80 88 27 06 så får du hjælp.

    Jeg behøver at lave en ændring og mine produkter er allerede sendt.

    Kontakt kundeservice på 80 88 27 06 så hjælper vi dig videre.

    Jeg vil sende retur, hvordan går jeg til værks?

    Du gør præcis som normalt. Kontakte kundeservice på: 80 88 27 06 så hjælper de dig med både returen og eventuelt bytte uden det påvirker dit pågående abonnement. Uanset type af byte går det altid at returnere uåbnet varer da du har 3 måneders åbent køb.

    Har du flere spørgsmål?

    Selvfølgelig findes vores kundeservice tilgængelig for eventuelle spørgsmål du har. Ring os på 80 88 27 06.

    Norwegian Reward

    Tilbuddet

    Som medlem i Norwegian Reward får du CashPoints på alle dine køb hos os samt rabat på briller og solbriller.

    Rabat:

    - 10 % på solbriller

    - 10 % på linser

    Bemærk, at tilbuddet ikke kan kombineres med andre tilbud.

    CashPoints

    Som medlem i Norwegian Reward får du CashPoint på alt, hvad du køber hos os. CashPoints er Norwegians egen valuta, som du kan bruge til at købe rejser for på deres hjemmeside.

    Når du køber:

    - Linser, får du 10 % af ordreværdien i CashPoints

    - Briller, får du 20% af ordreværdien i CashPoints

    - Solbriller, får du 10 % af ordreværdien i CashPoints

    1kr. er altid lig med 1 CashPoint

    Vilkår for at få CashPoints

    For at få CashPoints skal du være logget på Mine sider og have knyttet dit Norwegian Reward-nummer til din Mine sider-konto samt have aktiveret kampagnen. Du finder nemmest dit Reward-nummer ved at logge ind på norwegianreward.com.


    Husk, at du kun tildeles CashPoints, når du køber hos os online. Vi har nemlig ikke mulighed for at tildele CashPoints manuelt, når du bestiller via telefon eller i butik.

    Hvis du ønsker at blive Reward-medlem, kan du registrere dig gratis på norwegianreward.com.

    Når du får dine CashPoints

    Hvis du har købt linser eller solbriller, får du dine CashPoints 14 dage efter, at vi har sendt varerne. Hvis du har købt briller, får du dine point 20 dage efter, at vi har sendt dem.

    Returret

    Som Reward-kunde har du mulighed for at fortryde dit køb inden for 14 dage efter modtagelse af dine produkter. Inden du returnerer dine varer, skal du desuden kontakte vores kundeservice på telefonnummer 80 88 27 06 og oplyse, at du er Reward-kunde.

    Bemærk, at fortrydelsesretten for dig som Reward-kunde adskiller sig fra vores almindelige vilkår.

    Finder du ikke svaret på dit spørgsmål, skal du kontakte vores prisbelønnede Kundeservice!

    •