Gå til kassen
    20 år med LensWay

    20 år med LensWay

    Meget har ændret sig på to årtier, og digitaliseringen har revolutioneret verden: I dag sælges mere online end nogensinde. Lige siden internettets spæde begyndelse har vi kunnet findes online, hvor vi har fornyet måden folk opfatter optikerbranchen. Der er gået to årtier siden vi sad med en vision om at gøre godt syn tilgængeligt for alle og derfor stiftede LensWay.

    E-handelspionerne

    Vores idé var at gøre det enkelt for mennesker at kunne vælge fra et bredt sortiment af optikerprodukter af højeste kvalitet til overkommelige priser igennem internettet.

    – Idéen kom til mig under en skiferie i USA, da jeg så hvor stor prisforskellen var mellem kontaktlinser, der blev solgt via internettet, og de som solgtes af en traditionel optikerforretning, fortæller Daniel Mühlbach.

    Fra 40 kvm til Nordens største lager

    Vores grundlæggere Daniel Mühlbach og Herman Ofenböck rejste selv rundt i Sverige og hang plakater op med attraktive priser på kontaktlinser for at få kunder.

    I starten havde vi vores lokaler i en 40 kvm stor kælder på Wallingatan i Stockholm. Der var koldt og fugtigt, men alle stortrivedes; vi vidste jo godt, at vi var en del af noget stort og vigtigt! Et år efter grundlæggelsen fejrede vi vores 100. ordre med tærte!

    Vækst i modvind

    I løbet af svære tider som finanskrisen, der fulgte i kølvandet på IT-boblens krak, har LensWay fortsat med at vokse. Mellem 2000 og 2004 gik LensWays indtægter fra 0 til 100 millioner svenske kroner, og i dag har vi Nordens største lager af linser, og vi er for længst flyttet fra kontoret i Wallingatan. I dag ligger vores hovedkontor, lager og kundeservice i Kista, lige nord for Stockholm.

    Det brede udvalg af linser, vi har på lager, har gjort os til en af optikerbranchens førende aktører. Andre vigtige komponenter er hurtig levering, konkurrencedygtige priser og personlig kundeservice.

    Buy One Give One

    I dag drives LensWay med VD Lisa de Paula i spidsen og er ejet af det globale optikerfirma Essilor – og vi er aktive i hele Norden.

    For os er det vigtigt at hjælpe udsatte mennesker, og på trods af, at det ses som en menneskeret, mangler en tredjedel af verdens befolkning adgang til de nødvendige hjælpemidler for at korrigere deres syn. Derfor har vi sammen med Essilor initiativet ”Buy one Give One”, hvor vi donerer et par briller til dem, der har brug for det, hver gang, du køber et nyt par.

    E-handlen fortsætter

    I løbet af disse 20 år har meget forandret sig. Trends er kommet og gået, og e-handel er bare fortsat med at vokse. En ting er dog præcis som for 20 år siden. Vi kan stadig findes online for at gøre godt syn tilgængeligt for alle. For dit syn, og for at se mere i hvert øjeblik!